Sobre Learning Analytics

El Learning Analytics és una font d’informació molt valuosa per entendre el comportament dels estudiants en un curs virtual però sobretot per poder prendre decisions, adaptar els formats i continguts i millorar l’experiència d’usuari el més ràpid possible. Pots llegir més en aquest article sobre les possibilitats del Machine Learning, Big Data i Blockchain en educació.

Al blog d’Elucidat recollien aquests 10 elements com els més importants a tenir en compte alhora de fer el seguiment d’un curs a partir de Learning Analytics:

  1. Sessions vs. usuaris totals. Els vostres usuaris tornen per seguir aprenent o només es van donar d’alta per curiositat?
  2. Percentatge de finalització. La finalització del procés és important en els teus cursos? Es tracta d’una experiència lineal per la qual tots han de passar per arribar al final? Si no és així, per què? Si es tracta d’oferir una varietat de temes que els alumnes poden explorar lliurement, consulteu quines pàgines o temes són més visitats i per qui.
  3. Estadístiques d’usuari. Esteu arribant al vostre objectiu d’usuaris i a les ubicacions què us heu proposat? Necessiteu oferir més el vostre producte en determinades àrees o ajudar-lo a difondre’s de forma viral?
  4. Tipus de dispositiu. Quins dispositius s’estan utilitzant, i com això es diferencia de les vostres expectatives i la forma en la què s’ha dissenyat el curs? Pots fer alguna més perquè sigui més usable des del mòbil?
  5. Temps de dedicació a les sessions. Aquest és un gran indicador d’interès, però també de “finestres d’aprenentatge”. Quina podria ser la durada òptima de cada tema?
  6. Resultats de les enquestes. Quins resultats veieu a les enquestes i què us informen sobre les actituds / expectatives / creences dels usuaris? Cal fer alguna acció abans d’iniciar el procés d’aprenentatge?
  7. Preguntes difícils. Quina pregunta és realment important i els usuaris hi mostren dificultats? Quina informació et dona sobre el tipus de dificultat? Com podeu ajudar-los més?
  8. Preguntes fàcils. En quines preguntes hi ha entre 90 i 100% d’encerts a la primera? Han estat dissenyades per ser així de fàcils o cal fer-les més difícils?
  9. Abandonament. A quines pàgines veieu el major nombre de retirades d’usuaris? Aprofundiu en esbrinar per què pot passar això: errors de pàgina / menor compromís / menys contingut rellevant / navegació o problemes d’UX, o potser simplement ja tenen tot el que necessiten i la resta es pot tallar!
  10. Navegació de l’usuari. Si heu creat branques al vostre contingut, on hi ha la majoria d’usuaris? Què explica això sobre les seves necessitats / comportaments / perfils?
Aquest post és una traducció amb permís de l’autora Kirstie Greany de l’article “The top 10 elearning analytics stats to track“. Elucidat és una plataforma que facilita la creació de cursos virtuals, fàcil de configurar i amb un potent sistema de seguiment de l’activitat dels alumnes.
Imatge del post CC @Houshuang

One thought to “10 elements clau a tenir en compte d’un curs virtual gràcies al Learning Analytics”

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

%d bloggers like this: